Sunday, June 17, 2018

Auto news on Youtube Jun 18 2018

 Het trio was in de kwalificaties al verantwoordelijk voor de snelste tijd. De grootste concurrent in de LMP1-klasse was de Toyota met startnummer 7, maar die moest in de laatste uren van de befaamde 24-uursrace mede door twee tijdstraffen afhaken

 Dat team, bestaande uit de Japanner Kamui Kobayashi, de Brit Mike Conway en de Argentijn José Maria Lopez, moest zich zo tevredenstellen met de tweede plek

 De Rebellion van de Fransman Thomas Laurent, de Zwitser Mathias Beche en de Amerikaan Gustavo Menezes eindigde op gepaste achterstand als derde

 Door de winst in Le Mans is Alonso nog één overwinning verwijderd van het voltooien van de zogeheten 'Triple Crown', die naast het winnen van de 24 uur van Le Mans bestaat uit een zege in de Grand Prix van Monaco in de Formule 1 en de Indy 500

Alleen die laatste prijs ontbreekt nog op zijn palmares. De Brit Graham Hill is de enige coureur die daar tot nu toe in geslaagd is

Racing Team Nederland  In de LMP2-klasse was de zege voor de Oreca van G-Drive Racing, met onder anderen oud-Formule 1-coureur Jean-Eric Vergne

Dat team eindigde als vijfde overall.  Racing Team Nederland van Jan Lammers, Frits van Eerd en Giedo van der Garde eindigde als achtste in de LMP2-klasse en als twaalfde in het algemeen klassement

De equipe kende op een probleem met de uitlaat na een probleemloze race.  In de GTE Pro-klasse boekte de Porsche met startnummer 92 de overwinning

Bij de amateurs was de winst eveneens voor een Porsche. Dempsey-Proton Racing ging daarin met de zege aan de haal

For more infomation >> ✅ Team van Alonso bezorgt Toyota eerste zege in 24 uur van Le Mans - Duration: 2:25.

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24 heures du Mans 2018 : Toyota entre dans l'histoire - Leblogauto.com - Duration: 8:05.

 Après une 86ème édition des 24 heures du Mans qui laissera sans doute certains observateurs mitigés, Toyota remporte enfin la timbale avec un équipage prestigieux

Pour Nakajima, c'est la conjuration du signe indien qui l'avait vu abandonner en 2016 à un tour de la fin, en tête

Deux dernières heures sous tension  Quand la Toyota TS050 Hybrid N°7 fut signalée au ralenti dans la ligne droite des Hunaudières

avec Kamui Kobayashi au volant, la pression est montée d'un cran. D'autant plus que la caméra embarquée dans le voiture montrait que l'auto était bloquée en première vitesse à 80 km/h

Une fois que le pilote ait pu ramener l'auto au stand, Pascal Vasselon, directeur de Toyota Motorsport GmbH expliquait: « Notre pilote nous a fait une blague

Il a tout simplement oublié de s'arrêter au stand pour ravitailler lors du tour précédent

Il est donc rentré en mode économie de carburant. »  On aura du mal à croire cela, d'autant plus que pour avoir entendu Sébastien Buemi dire « ils nous ont demandé de ne pas pousser », on peut plutôt penser que quelques soucis au niveau de la gestion du nombre de pneumatiques réclame un ajustement précis, qu'il convenait d'effectuer pour éviter toute pénalisation

  De plus, Toyota ne pourra sans doute pas prétendre à battre le record du nombre de tours en course, à cause des safety-car

En effet, plus que jamais l'impérieuse nécessité de vaincre enfin au Mans impose une prudence stratégique et de pilotage de tous les instants et qui devient pesante pour tous ceux sont directement impliqués dans cette affaire

 Alors, oui au final Toyota aura rempli son contrat de vaincre, enfin au Mans. Rebellion en catégorie LMP1 non-hybride a relevé le gant avec maîtrise et détermination confirmant sa place de grand team dans ce monde impitoyable de l'endurance

 On pourra toujours gloser sur le fait que Toyota était seul au monde ou presque

On oublie les éditions où Porsche ou encore Audi n'avaient pas plus grosse opposition

De plus, il faudra encore patienter, car l'an prochain, pour boucler la grande saison à cheval sur 2018-2019, on se trouvera au Mans avec la même réglementation

Une bagarre en LMP2  Nous avons, depuis le début de cette 86ème édition des 24 heures du Mans, toujours mis en avant la qualité des concurrents engagés en catégorie LMP2

Tout au long des deux tours d'horloge les 20 équipes ont apporté la preuve à la fois de la qualité des autos, du haut niveau de pilotage et de staffs techniques très expérimentés

 On n'est pas étonné de voir triompher le G-Drive Racing sur l'Oreca N°26, qui avait déjà accédé à la seconde place en LMP2 en 2015 et 2016

 L'Alpine N° 36 qui avait gagné en 2016 et terminé 3ème en 2017 accède à la seconde place

On voit accéder à la troisième place, le Graff-So24 qui au Mans s'était classé 5ème en 2017

 Comme nous avions bien senti à travers les propos de notre ami Tristan Gommendy combien cette édition avait été préparée avec un soin infini, nous avions choisi d'aller rencontrer Vincent Capillaire son équipier en début de course

 On sait que dans cette catégorie une lutte sans merci opposait Oreca et Ligier

Ligier a tenu la dragée haute à Toyota tant que la N°33 du team Panis-Barthez a pu exploiter à fond son auto chaussée en Michelin très efficaces

Malheureusement le problème d'embrayage ruina ses espoirs et elle rallie l'arrivée en 11ème position de la catégorie laissant la Ligier n°32 d'United Autosports hisser les couleurs de la marque à une  5ème place méritoire

Porsche gagne en GTE, comme un pied de nez  Nous l'écrivions, je crois dès la journée test, Porsche n'entendait pas disparaitre du palmarès des 24 heures, même si l'on ne concourrait plus pour le classement scratch

 Il semble bien que l'on ait dupliqué le service course existant pour les 919, -sans doute réclamant un budget moindre- en l'appliquant aux Porsche 911 RSR

Alors, sur ces 24 heures, avec un culot monstre les pilotes des Porsche comme des Ford ne se quittèrent pas d'une roue mais avec les allemands devant, les quatre autos étant classées dans le même tour

 En GTE Am, la lutte ne fut pas moins rude entre la Porsche Dempsey n° 77 et la Ferrari N° 54 Spirit of the race

 Au final cette édition fut exceptionnelle. On se réjouira tout particulièrement pour Pascal Vasselon le directeur technique Toyota dont nous saluons la résistance psychologique et la rigueur technique

 Avec 256 900 spectateurs les 24 heures du Mans démontrent la place qu'elles tiennent dans le cœur du public

Alonso a su attirer les foules  et conquérir une victoire historique d'un pilote de Grand Prix en activité remportant la course pour sa première participation

 Alain Monnot  Illustration : T. Emme/Leblogauto.com

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Toyota Prius 1.8 Plug-in Aspiration - Duration: 1:11.

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Toyota Yaris 1.5 Full Hybrid Aspiration | Climate control | Cruise Control | Radio-CD speler | - Duration: 1:07.

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Toyota Yaris 1.3 VVTi Terra (Airco/Stuurb.) - Duration: 1:10.

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Breaking News-Rookie Alonso "exceptional" in Toyota victory, says team boss - Duration: 4:30.

Rookie Alonso "exceptional" in Toyota victory, says team boss

Toyota team director Rob Leupen says double Formula 1 world champion Fernando Alonso was "exceptional" on his Le Mans 24 Hours debut in helping Toyota to finally win the race.

The McLaren F1 driver, who is contesting the World Endurance Championship superseason with Toyota, led the race on Saturday afternoon and then helped haul the car – which had been over two minutes down on the #7 due to a slow zone speeding penalty – back into contention after completing a quadruple stint in the night.

When asked about the impact all six drivers had on the result, Leupen told Motorsport.com: "Without all six this wouldn't have been possible.

Considering the fact he's a rookie, Fernando was exceptional.

Especially at night.

"Seb and Kazuki are two guys you can count on as well, they're great for the whole team.

Unfortunately Anthony [Davidson] is no longer part of the line-up, but we have to thank him as well.

It's just a very good team.

"That's what makes the sport so beautiful, that you've got someone who's joining the team with a huge amount of talent who's capable of things like that and integrates into the team.

That's what you dream of [as a team principal].".

Nakajima buries ghost of 2016.

Nakajima, who was leading the 2016 race with two laps to go when his car lost power, said he was relieved to "finally" win the race.

He added Alonso had been "amazing in the night" before handing the car over to him.

"Finally! That's the word, really," said Nakajima.

"We had a bad experience before, in '14 and '16, so our mentality was really to be focused until the chequered flag, and we somehow managed it.

"It was really a great effort from all the team, including the #7 guys.

I think we both deserved to win the race, we were pushing each other, so it was great for the team.

"Seb did an amazing job, and Fernando in the night, he was really amazing, so I'm really happy to drive the car with the two of them.

Buemi said the final moments of the race felt like "hours".

"I can't really describe it," he said.

"When you look at the past, 2016 on the last lap [when the cars power failed], and Kazuki was going to be in the car for the last few laps.

"[There was] lots of emotion, and when I saw the car crossing the line I could not believe it.

It was so tough, I've never seen anything like that, the minutes were hours.

It was so long.

"You keep remembering that on the last lap anything can happen, and until he crossed the line I couldn't believe it.

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Toyota Auris 1.8 Full Hybrid business - Duration: 1:07.

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Toyota Prius 1.8 Hybrid Executive Automaat - Duration: 0:55.

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Fernando Alonso y Toyota ganan las 24 Horas de Le Mans 2018 - Duration: 11:18.

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Breaking News-Toyota breaks curse, Alonso wins on debut - Duration: 6:19.

Toyota finally broke its long-standing Le Mans 24 Hours curse by claiming a dominant victory in the 86th running of the event with the #8 car shared by Fernando Alonso, Kazuki Nakajima and Sebastien Buemi.

It was nip and tuck between the #8 machine and the #7 of Mike Conway, Kamui Kobayashi and Jose Maria Lopez for the majority of the distance, with a rapid night stint by Alonso helping to mitigate the effects of a 60s stop-and-go penalty earned by Buemi for speeding in a slow zone.

Nakajima moved the #8 car back ahead at Arnage in the 16th hour, and from thereon it held the advantage, helped by a spin for Lopez at the Dunlop chicane with a little over three hours to go.

Kobayashi then dropped a lap behind the sister car when he missed his lap to pit for fuel, obliging him to cruise round for half a lap or so and earning the #7 car a pair of late penalties for exceeding the mandated 11-lap stint.

That meant that Nakajima crossed the finish line with two laps in hand over Kobayashi, earning Toyota its first-ever outright Le Mans victory after a host of recent near-misses, most famously in 2016.

Buemi said: "I can't really describe it because when you look at the past, 2016, in the last lap. Kazuki was going to be in the car for the last few laps [again], so lots of emotions really. When I saw the car crossing the line I could not believe it really.".

Rebellions pair of R-13 Gibsons emerged as the strongest privateer LMP1s, but both encountered a host of technical issues and finished 12 and 13 laps down respectively.

The #3 car shared by Gustavo Menezes, Thomas Laurent and Mathias Beche gained the upper hand over the sister car of the #1 machine of Neel Jani, Andre Lotterer and Bruno Senna, who lost ground in the closing hours with a door coming loose and penalties for exceeding stint length.

Manors #5 Ginetta G60-LT-P1 was the only other LMP1 finisher, as both SMP Racing BR1s, the #10 DragonSpeed BR1, the #6 Ginetta and the #4 ByKolles ENSO CLM P1/01 all fell by the wayside.

Dominik Kraihamer ensured the ByKolles squad was the first official retirement of the race when he crashed lapping GTE Am traffic at the Porsche Curves, while Matevos Isaakyan #17 SMP BR1 spun into the barriers at the same part of the track some hours later.

The second BR1, which lost over 50 laps early on with engine trouble, stopped at the start of the final hour while Jenson Button was driving.

LMP2: G-Drive cruises to victory.

The #26 G-Drive Racing Oreca of Jean-Eric Vergne, Andrea Pizzitola and Romain Rusinov lived up to the billing of pre-race favourites in LMP2 and led virtually the whole race to give the TDS-run squad its first Le Mans victory.

After lining up third, Vergne lost places at the start and ran sixth prior to the first round of pitstops in the opening hour, but emerged in a lead that it kept for the rest of the race, marrying strong pace with no unscheduled pitstops or on-track incidents to take a two-lap lead over the chasing #36 Signatech-Alpine of Nicolas Lapierre, Andre Negrao and Pierre Thiriet.

The #36 crew was unable to match the #26 car when two-time event winner Lapierre was not at the wheel and was never in the victory fight after it fell off the lead lap in the 11th hour, but enjoyed a largely clean run, although Thiriet had a spin exiting a slow zone in the sixth hour.

Any number of cars could have finished third, but it was the unheralded #39 Graff-SO24 Racing Oreca of Tristan Gommendy, Jonathan Hirschi and Vincent Capillaire that edged out the #28 TDS Racing Oreca of Loic Duval, Matthieu Vaxiviere and Francois Perrodo by 2.

5 seconds in the final reckoning.

Duval was 34 seconds ahead when he made his final pitstop, but emerged 25s behind his compatriot and was unable to make up the deficit.

That allowed Graff-SO24 to take a surprise podium, despite serving a one minute stop/go penalty in the 14th hour for speeding in a slow zone.

Behind the #28 TDS car, the #32 United Autosports entry featuring Juan Pablo Montoya finished best of the Ligiers in fifth after a series of late dramas befell the marque.

Montoya outbraked himself and nosed into the tyres at Indianapolis in the sixth hour, but was still on course for fourth place with Hugo de Sadeleer and Will Owen before a puncture in the penultimate hour dropped it a lap behind the cars ahead.

Paul di Resta had been running fourth in the sister #22 United Autosports Ligier with four hours to go when he crashed heavily at the Porsche curves and retired.

Another Ligier in podium contention, the Panis-Barthez Competition #23 of Will Stevens, Julien Canal and Timothe Buret, lost an hour in the pits shortly after di Restas crash and eventually finished 11th.

GTE Pro: Porsche claims 1-2.

Porsche claimed GTE Pro class victory, with its pair of retro-themed, Manthey-run 911 RSRs claiming a 1-2 finish for the Weissach brand.

The early safety car broke up what had been an early three-way scrap for the lead, giving the Pink Pig-themed #92 entry driven by Kevin Estre, Michael Christensen and Laurens Vanthoor an advantage of more than a minute over the #91 Rothmans-coloured Porsche and the best of the Fords, the #68 car.

From there, the #92 crew were never seriously threatened, and by the eight-hour mark enjoyed a lead of more than two minutes which they were able to maintain over the remaining distance until a final hour splash-and-dash for Christensen.

The battle for second between the #91 Porsche and the #68 Ford heated up in the morning hours, as Sebastien Bourdais hit out at Frederic Makowiecki for what he felt was unacceptable driving during a thrilling scrap in the 21st hour.

But their battle was not to last as Makowiecki got away after the next round of stops, helping to secure second for himself, Gianmaria Bruni and Richard Lietz by a margin of 26 seconds ahead of the Ford shared by Bourdais, Dirk Muller and Joey Hand.

Fords leading WEC-entered car, the #67 of Harry Tincknell, Andy Priaulx and Tony Kanaan, was a further minute behind in fourth, while Corvette got its leading entry home, the #63 of Jan Magnussen, Antonio Garcia and Mike Rockenfeller, a lapped fifth.

Ferraris top finisher was the sixth-placed #52 car shared by Pipo Derani, Antonio Giovinazzi and Toni Vilander, two laps down, while Aston Martins leading Vantage GTE finished ninth, five laps down.

BMWs pair of M8 GTEs both hit suspension troubles, with the #81 car finishing 11th after losing further time having to have its radiator changed. The sister #82 car retired when Alexander Sims crashed at the Porsche Curves in the early hours of the morning.

Also failing to finish were the #64 Corvette, which suffered engine trouble, and the #94 CORE autosport-run Porsche due to a terminal suspension problem.

The #69 Ford also spent the final two hours of the race in the garage with an electrical issue. GTE Am: Dempsey-Proton unstoppable.

Honours in the GTE Am class went to the #77 Dempsey-Proton Porsche crew of Julien Andlauer, Christian Ried and Matt Campbell, by a little under two minutes over the #54 Spirit of Race Ferrari.

The #77 car assumed control of the class in the early hours, with Campbell and Andlauer able to build the teams lead over the course of Saturday evening and bronze-rated Ried keeping the gap to the chasing Ferraris relatively stable.

Leading the charge in the morning hours was the #85 Risi/Keating Ferrari, but any hopes of closing down the #77 Porsche ended when Ben Keating went off at Mulsanne corner in the 22nd hour.

That allowed the #54 Spirit of Race Ferrari driven by Giancarlo Fisichella, Thomas Flohr and Francesco Castellacci to snatch the runner-up spot, with Keating and teammates Jeroen Bleekemolen and Luca Stolz securing the final place on the class podium.

Aston Martins hopes of a class win ended when Paul Dalla Lana hit the barriers in the #98 Vantage shortly after one-third distance, while Dempsey-Protons second car, the polesitting #88, was eliminated when Matteo Cairoli smacked the tyre wall at the Ford chicane in the morning hours.

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Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Trend "nieuw model" - Duration: 1:08.

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Toyota Hilux ganha novas versões e a série especial Challenge|| 247 Entretenimento - Duration: 4:06.

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La Toyota GR Super Sport sera produite - Leblogauto.com - Duration: 1:57.

 Toyota vient de s'imposer pour la première fois aux 24 Heures du Mans et compte bien continuer d'investir sur l'endurance

A tel point que le concept GR Super Sport sera produit.    Avant même le départ de l'édition 2018 des 24 Heures du Mans mais quelques heures après la divulgation des grands traits de la prochaine réglementation de la catégorie-reine, Toyota, par la voie du président de Gazoo Racing, Shigeki Tomoyama, a annoncé la production à venir d'une auto dérivée du concept GR Super Sport dévoilé en tout début d'année

Un concept qui doit beaucoup à la TS050 Hybrid  Ce concept, qui avait constitué une belle surprise, devait beaucoup à la TS050 Hybrid qui a réalisé le doublé aux 24 Heures du Mans 2018 comme nous l'expliquions à l'époque et se présentait comme une descendante de la GT One

   Shigeki Tomoyama est pour le reste resté évasif. La version produite – il a évoqué « des clients » – sera-t-elle homologuée pour la route ou bien réservée à la piste ? Il est certain que la victoire de cette année constituera un bon argument de vente

On peut aussi se demander dans quelle mesure celle qui pourrait succéder à la TS050 Hybrid sur les pistes du WEC s'inspirerait esthétiquement de cette GR Super Sport

 Sur le papier, cette sportive hybride qui a tout d'une hypercar est équipée d'un V6 2,4 litres double turbo associé à un système hybride THS-R dont la puissance combinée délivre 1 000 ch

 Source et photos : Toyota

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✅ Toyota wins the 2018 Le Mans 24hrs! - Duration: 3:59.

 Only the hardest of hearts would draw a cynical eye across the 2018 running of the most famous endurance race of them all

It doesn't matter. Only the headline does: Toyota has won the Le Mans 24hrs.  The #8 Toyota Gazoo Racing TS050 hybrid driven across the line by Former F1 driver Kazuki Nakajima and aided throughout the course of 24 hours by, um, former F1 driver Sebastien Buemi and of course, current Formula 1 driver Fernando Alonso, finished on top to give Toyota its first ever Le Mans victory

  It also means Alonso is one step closer to the 'Triple Crown', having already won the Monaco GP and now Le Mans

 "It's a shame the 24 Hours of Le Mans only happens once a year," Alonso said after winning

"They should hold it every two or three weeks."  The sister TS050 finished second – in formation as they crossed the line – driven by Kamui Kobayashi, Mike Conway and Jose Maria Lopez

 "Until it crossed the line I couldn't believe it," explained Buemi after the race

Few will have forgotten Toyota's history at Le Mans. In 2016, Toyota's leading LMP1 TS050 Hybrid ground to a halt on the final lap to hand victory to Porsche

Last year, unreliability – despite prodigious pace – meant the team didn't score a win either

 Indeed, Toyota has been campaigning at Le Mans for years. Remember the TS010 and GT One from the Nineties? With this win, Toyota becomes the second Japanese manufacturer to win outright, after Mazda

 Both Porsche and Audi had long since shut down their Le Mans programmes, meaning 2018's LMP1 top class was a two-horse race between both Toyotas

Though the #8 car started on pole, both it and #7 swapped places for the first quarter of the race, before #8 was hit with a 60-second stop-go penalty for speeding

 Then came the night. Alonso strapped himself in and incredibly managed to claw back a huge deficit to give the #8 car a fighting chance

It eventually overtook its sister car and built up a comfortable lead, and took the win completing 388 laps overall

 "Finally," exclaimed Nakajima, who had the honour of taking the car across the finish line

"We had to be really focused until the chequered flag."  Elsewhere, G-Drive Racing's Oreca took the LMP2 class win, Porsche took the GTE Pro class win with its 'Pink Pig' liveried car, while Patrick Dempsey's GTE Am team took the final class victory

 'Sure,' you might be thinking, 'it was easy for Toyota because it had no proper competition

' And yet, as Damon Hill remarked after this year's Le Mans race, "you have to beat Le Mans"

It's an exhausting, cruel endurance spectacle.  His father Graham of course, is still the only man to have ever won the Triple Crown

Just the Indy 500 left for Alonso, then…

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Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Dynamic | Navigatie | Airco | Cruise control | - Duration: 1:12.

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24 Heures du Mans 2018 H+18 : Toyota tient bon la barre - Leblogauto.com - Duration: 3:01.

 Il reste 6 heures à tenir, la longueur d'une manche du WEC, et les deux Toyota en tête sont séparées par 35 secondes, 10 tours devant la Rebellion en troisième position

  40 secondes d'écart entre les Toyota  Le duel qui se profilait lors de notre dernier point entre les deux Toyota n'a pas vraiment eu lieu : les circonstances, en l'occurence une slow zone, ont donné un petit avantage à la no8 qui en a profité pour passer en tête à l'issue d'un ravitaillement et qui, aux mains de Sébastien Buemi, s'est ménagée un petit matelas de 40 secondes

 Les deux Toyota ont été punies d'un stop and go de 60 secondes pour excès de vitesse dans une slow zone, qu'elles ont effectué ensemble, mais sans conséquence par ailleurs sur leur avance de 10 tours sur les Rebellion

 La no8 semble légèrement plus rapide dans l'ensemble que la no7 et est en bonne position, mais il suffirait d'un safety car ou d'un arrêt un peu long pour remettre la no7 dans le jeu

Wait and see.  La catégorie LMP1 compte une voiture de moins, la BR1 du Dragonspeed Racing qui aura eu bien des misères durant cette course étant définitivement hors course après un gros carton dns les S Porsche

 Un écart à peu près similaire sépare les deux Rebellion, la no1 regagnant graduellement du terrain sur la no3

On se dirige pour ces deux voitures sur une explication avant l'arrivée pour la troisième marche du podium

 C'est le statu quo en LMP2, avec des écarts stables : la no26 du G Drive Racing mène devant la Ligier Panis Barthez Competition no23 et l'Alpine Signatech no36

Porsche contrôle les deux catégories GTE  Les deux Porsche no92 et no91 tiennent toujours la barre en GTE Pro, avec les Ford 68, 69 et 67 en poursuite, et, c'est nouveau depuis ce matin, la Corvette no63 qui se sent pousser des ailes et fait son chemin entre les Ford

Elle est désormais en quatrième position.  La Porsche Dempsey Proton qui mène le GTE Am depuis le début a toujours le contrôle de la course, mais derrière elle la Ferrari JMW a disparu des premières places sur ennuis de suspension, et c'est une autre Ferrari, la no54 Spirit of Race qui est désormais seconde devant la Porsche Keating Motorsport

 Crédit photos : T.Emme/le blog auto Classement de chaque catégorie à 9 heures

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